Min motivation

1. Det här vill jag ha ut av min träning: Bli piggare, gladare, få bättre kondition, gå ner i vikt.

2. Så här många gånger i veckan är rimligt för mig att träna: 3-4 gånger.

3. Vad för typ av träning vill jag göra, vad tycker jag är roligt?: Instruktörsledda pass som afro, börja springa för förbränningen, jympapass för konditionen.

4. Vilka mål vill jag uppnå?: Väga 60kg på midsommarafton 2010 genom träning och ändrade matvanor.

5. Sätt upp en tidsram: Väga 70kg på vår årsdag 2010 (10kg/9 veckor), väga 65 kg på valborg 2010 (5kg/8 veckor), väga 60 kg på midsommarafton 2010 (5kg/7 veckor).

6. Ta hjälp av en personlig tränare: Gå på intro på gymmet, få träningsschema och göra uppföljning på det.

7. Tänk mer långsiktig: Kompensera onyttiga dagar med nyttiga, träna extra vid slarv.

8. Var ärlig mot dig själv: Planera i almanackan inför varje vecka för att sätta undan tid.

9. Bestäm dig en gång för alla: 2010 ska bli året då jag lägger om min livsstil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0