Första veckan

Förra veckan, första veckan alltså, blev jag så klart sjuk. Ordentligt också, har varit sängliggandes hela helgen.
Därför blev det bara ett träningspass, kändes dock som att det kompenserade för hela veckan, haha. Jag gick alltså på mitt första riktigt hårda spinningpass. Har varit på spinning förut, men inte på Friskis, och där kändes det som att det tog och brände. Sjukt nöjd efteråt! Ledaren kändes kompetent och förklarade hur och varför om det mesta. Tyvär gör det ju inte spinning roligare, men jag tänker ändå gå på ett pass i veckan, för förbränningen och konditionen. I höstas så blev det ju mest styrka och vågen stod helt stilla.

Denna vecka kommer jag att vara utomlands, så min plan är att träna på hotellets gym. Hoppas på att det är bra, har med mig löparskor (jag som aldrig sprungit...) och träningskläder. Sen tänkte jag bränna lite fett i solen också :)
Ska försöka sköta maten där borta, det svåraste är ju att övervinna tankarna om att man vill ha för att man är där och liknande inte finns i Sverige/för att man betalat/för att man vill unna sig osv.

Matdagboken har funkat bra och verkligen som en tankeställare. Har slarvat med både registrering och ätande i helgen eftersom jag legat sjuk, men i veckan har jag ställt om min kropp till att bli hungrig var tredje timme och då få mindre mat än vanligt. Bra bra.

Har ingen våg där jag är nu, men jag tänkte åka in till Feelgood och mäta kroppsfett idag, och då får jag vikten också. Spännande, jag behöver ju i princip gå ner 1kg/vecka för att klara delmålet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0